Hiromichi Sakamoto

Hiromichi Sakamoto – artysta wszechstronny, instrumentalista i kompozytor, w trakcie swoich koncertów nie tylko gra na wiolonczeli i w niekonwencjonalny sposób operuje głosem, ale również używa piły, wiertarek oraz innych, niezwiązanych ze sceną i muzyką, przedmiotów. W celu rozszerzenia dźwiękowych możliwości wiolonczeli, ośmiela się wykonywać różne eksperymenty, uderzając i szorując jej powierzchnię za pomocą wibratorów, wiertarki elektrycznej lub szlifierki, produkując przy tym widowiskowy deszcz iskier. Podczas jego występów usłyszeć można zarówno bardzo radykalne formy improwizowane, jak i starannie skomponowane utwory liryczne.

Oprócz solowej działalności koncertowej, tworzy liczne projekty z artystami zajmującymi się filmem, teatrem, sztukami wizualnymi, fotografią, butoh czy street artem. Jego twórczość jest niezwykle eklektyczna i wykracza poza granice gatunku. Hiromichi Sakamoto był członkiem takich zespołów jak Pa czy Shibusa-shirazu. Współpracował m.in. z Yoshihide Otomo, Kazuhisa Uchihashi, Keiji Haino i Larsem Hollmerem.

Hiromichi Sakamoto jest bohaterem filmu "i tak nie zależy nam na muzyce" ("we don't care about the music anyway") w reż. Cedrica Dupire i Gasparda Kuentza, którego specjalny pokaz z udziałem muzyka odbędzie się w kinie Muranów 26 listopada.

"i tak nie zależy nam na muzyce" to jeden z najoryginalniejszych muzycznych dokumentów ostatnich lat. Panorama niezależnej sceny japońskiej, od noise'u, przez industrial, laptopy, minimal, po avant-pop. Siła filmu pochodzi m.in. ze zderzeń fragmentów koncertów z ujęciami z życia codziennego. Reżyserzy umieszczają twórczość ośmiu tokijskich muzyków, w tym właśnie Hiromichiego Sakamoto, na szerszym społecznym tle. Przez muzyczny pryzmat przepuszczają konfrontację idei niezależności z konsumpcyjnym charakterem życia we współczesnej metropolii. Traktują swoją muzykę jako niepokojącą i prawdziwą rzeczywistość, ukrytą pod fikcyjną powierzchnią konsumpcji. Proces wychodzenia z iluzji bogactwa i dobrobytu, nieograniczonego dostępu do dóbr i informacji odbywa się na marginesach, poza systemem. Rozczarowani outsiderzy właśnie tam szukają autentyczności.
Źródło: Nowe Horyzonty

Koncert: 27 listopada, czwartek, godz. 20.00
TR Warszawa, ul. Marszałkowska 8
Bilety: 30 zł (normalny), 25 zł (ulgowy)
Bilety dostępne są na stronach piecsmakow.pl, eBlilet.pl oraz w sieci salonów Empik i kasie TR Warszawa.

KUP BILET>

Posiadacze karnetów na Festiwal Filmowy Pięć Smaków mogą nabyć bilety na koncerty z 50 % zniżką na stronie www.piecsmakow.pl.

Bilety ulgowe dla młodzieży uczącej się do 26 roku życia oraz emerytów i rencistów dostępne są wyłącznie na stronie eBilet.pl oraz w salonach Empik i kasie TR Warszawa.

Spotkanie z Hiromichim Sakamoto oraz pokaz filmu „I tak nie zależy nam na muzyce” w reż. Cedrica Dupire i Gasparda Kuentza:
26 listopada, środa, godz. 20.00
Kino Muranów, ul. Andersa 5
Bilety: 10 zł

Organizator wydarzenia: Fundacja Sztuki Arteria, TR Warszawa
Partnerzy: Miasto Stołeczne Warszawa,  Sen Pszczoły Loft Hotel
Patroni medialni: Aktivist, 5kilo kultury, CSPA, Dzika Banda, Etnosystem.pl, Feminoteka, IRKA, Japonia-online, Magazyn Kulturalny, Plac Defilad, Popmoderna, wazji.pl, The Warsaw Voice, jazzsoul.pl, eBilet.pl, naobcasach.pl, W językach, Halo Wawa, Koncertomania, Uwolnij Muzykę!